Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych?

Wyszukiwarki działają w oparciu o określone schematy, o których zwykły laik tak naprawdę nie ma zielonego pojęcia. Nam wydaje się, że wystarczy założyć stronę, by klienci kupowali produkty lub świadczyli określone usługi. Niestety to wszystko nie jest takie proste, jakby mogło się wydawać. Jeśli otwieramy sklep stacjonarny lub zakładamy daną firmę tworzymy ulotki, robimy banery i plakaty, ogłaszamy się na wszelkie możliwe sposoby, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Podobnie działa to w sieci. Jeśli zakładamy stronę, musimy postawić na drodze odpowiednie znaki, aby potencjalny zainteresowany mógł je dojrzeć. I takimi znakami, które tworzą najbardziej skuteczną formę reklamy jest pozycjonowanie stron. To właśnie ono wpływa na naszą widoczność i dostępność dla potencjalnych zainteresowanych. Ranking wyników wyszukiwania oparty jest na reputacji strony. Sama treść odgrywa mniejsze znaczenie. Dla wyszukiwarki najbardziej istotne jest to, ile osób poleca daną stronę internetową. Ważne jest więc to, ile odnośników do naszej strony znajduje się na innych stronach i pod jakim napisem mieści się odnośnik do naszej, konkretnej strony. Firmy oferujące więc pozycjonowanie stron zakładają różnego rodzaju strony, a copywriterom zlecają pisanie tekstów zapleczowych po to właśnie, by nimi wypełnić takie strony i na nich właśnie umieścić odnośniki do konkretnych treści.

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron internetowych

Teoria teorią, ale jak to wygląda tak naprawdę w praktyce? Jeśli pozycjonujemy daną stronę na konkretną frazę, to firma pozycjonująca wykonuje określone działania, w których to ten właśnie link umieszcza na różnych witrynach, które tworzy i tam daje odnośniki do pozycjonowanej strony, w oparciu o dane słowa kluczowe. Trzeba jednak pamiętać przy tym, iż bardzo istotne jest przy tym tworzenie opisów różniących się od siebie, gdyż powtarzający się odnośnik zostaje przez wyszukiwarkę wykryty jako tak zwane sztuczne zawyżanie wyników, a to sprawia, że nie będzie on brany pod uwagę przy rankingu. Pozycjonowanie stron jest więc długotrwałym procesem, bardzo wymagającym i wydawałoby się niezwykle skomplikowanym, ale tak naprawdę posiadając wiedzę w tym zakresie, wszystko wykonuje się już w oparciu o działania mające na celu uzyskać pożądany efekt.

Pozycjonowanie stron – sprytne działanie reklamowe

Google, choć jest wyszukiwarką sprytną i niezwykle mądrą, to jednak działa na zasadzie określonego zaprogramowania. Cóż to więc oznacza? Jeśli szuka on odnośników na innych witrynach, traktuje je jako rozwiązania, które umieszczają ludzie polecając naszą stronę. Tak to wygląda w teorii. Jeśli zaś chodzi o praktykę, pozycjonowanie stron jest niejako naciąganiem zasad, bo firmy pozycjonerskie wykonując takie zabiegi, niejako sami polecają swoje usługi, w odpowiedni sposób oczywiście to kamuflując. W pozycjonowaniu można iść na jakość odnosząc się na przykład do jednego odnośnika na popularnej stronie lub na ilość i ta druga opcja wykorzystywana jest dużo częściej. Firmy pozycjonerskie bowiem posiadają dziesiątki stron, na których to umieszczają właśnie odnośniki do witryn, którymi się zajmują i które mają za zadanie jak najlepiej wypozycjonować. Jeśli więc zastanawiamy się nad tym, dlaczego pozycjonowanie stron tak długo trwa i nie można zobaczyć efektów od razu, to należy zdać sobie sprawę z tego, że taka wyszukiwarka będąca robotem musi odwiedzić wszystkie te strony, na których znajdują się odnośniki do witryny, musi zauważyć zmiany, jak również i tym samym wpłynąć na podwyższenie strony w rankingu. Nie jest to takie łatwe i wymaga czasu, stąd też jeśli zajmujemy się pozycjonowaniem, efekty możemy zauważyć dopiero po około trzech miesiącach pracy firmy pozycjonującej strony. A jeśli chcemy zobaczyć efekty, na jakich nam zależy, kluczowym zadaniem jest odszukać taką firmę, która świadczy swoje usługi na najwyższym poziomie i jej właśnie zaufać, oczywiście wspólnie tworząc taką umowę, aby dla jednej i dla drugiej strony była ona jak najbardziej zadowalająca.

Pozycjonowanie stron, a Addery

Nie każda firma oferuje profesjonalne usługi pozycjonowania i należy mieć to w pełni na uwadze. Istnieją bowiem na rynku takie programy, które automatycznie umieszczają nasze odnośniki do strony na tysiącach różnych stron internetowych. I wydawać by się mogło, że takie rozwiązanie jest w stanie przynieść masę korzyści i pożądany efekt, ale w rzeczywistości tak nie jest. Dlaczego? Bo te strony są bardzo dobrze znane wyszukiwarce i uważane są one za nierzetelne. Nie bierze się ich w ogóle pod uwagę, a więc prawdą jest, że nasz odnośnik trafia na setki i tysiące różnych stron internetowych, ale pozycjonowanie stron w takim wydaniu, nie przynosi absolutnie żadnych korzyści. Wartość ich jest zerowa i przy opracowywaniu rankingu w ogóle nie brana pod uwagę. Co więcej, często wyszukiwarka nakłada na daną witrynę karę i całkowicie usuwa stronę z Google, dlatego też nie powinniśmy iść na skróty i z takich opcji jak najbardziej rezygnujmy. Jeśli coś robić dobrze i z zamierzonym efektem, to stawiać na pełen profesjonalizm i najlepsze usługi, bo tylko i wyłącznie one są w stanie nas zadowolić i doprowadzić do satysfakcjonujących wyników.